Branża nieruchomości jest jedna z najbardziej konkurencyjnych branż na polskim rynku. Bez względu na to, czy rozpatrujemy sprzedaż mieszkań w czasie wysokiej koniunktury, czy w chwili osłabienia gospodarczego, duża konkurencja wymusza na firmach deweloperskich podejmowania działań, które pozwalają im o krok wyprzedzić konkurencję i sprzedać nieruchomość, zanim zrobi to inna firma. Oprócz profesjonalnej obsługi procesu sprzedaży, kluczową rolę odgrywa tu również skuteczny marketing nieruchomości. Jak CRM dla dewelopera pomaga zarządzać tym procesem i go usprawniać?
Integracja narzędzi marketingowych z CRM-em dla dewelopera
Zaawansowany CRM dla dewelopera, który znacząco wyprzedza w swojej funkcjonalności uniwersalne systemy, wspiera marketing nieruchomości poprzez integrację z narzędziami marketingowymi:
- automatyczne aktualizacje ofert na popularnych portalach nieruchomości takich jak rynekpierwotny.pl, Otodom, OLX, Domiporta, Gratka i inne.
- z narzędziami, poprzez które klient wysyła zapytanie – Facebook, CallPage, Livechat
- z narzędziami do newsletterów oraz marketing automation – Hubspot, GetResponse, SALESmanago
- z narzędziami do szybkiego publikowania ofert – CMS, integracja z zewnętrznymi platformami
- z narzędziami do e-mail marketingu – w większości narzędzi do marketing automation
CRM dla dewelopera a zbieranie danych
CRM dla deweloperów z funkcjami wspierającymi dział marketingu umożliwiają sprawne zbieranie danych o klientach. Klienci szukający nieruchomości często mają bardzo ściśle sprecyzowane oczekiwania względem nowego domu lub mieszkania. Informacje o lokalizacji, metrażu, udogodnieniach (np. w postaci miejsc parkingowych), przedziale cenowym, możliwości wprowadzenia zmian lokatorskich, które trafiają do działu marketingu, a następnie do sprzedawców są kluczowe, aby skutecznie dopasowywać ofertę dla klienta, z którym sprzedawca dopiero rozpoczyna rozmowę. Kluczowy jest nie tylko celny dobór nieruchomości względem oczekiwań klienta, ale również bardzo szybka reakcja – oba warunki firma deweloperska spełnia dzięki CRM-owi.
CRM dla dewelopera a spójna komunikacja
Liczne działania marketingowe zwiększają szansę na dotarcie do większej liczby klientów oraz na wyróżnienie się ofertą spośród ofert konkurencyjnych. Omnichannel, a w jeszcze większym stopniu multichannel marketing wymagają jednak ogromnej precyzji – przekaz marketingowy musi być spójny. Brak spójności w komunikacji z klientem jest jednym z największych błędów, dlatego prowadząc zaawansowane działania marketingowe dużą uwagę należy skupić integralności przekazu. Ogromnym wsparciem w tym zakresie jest CRM dla dewelopera, który wykorzystywany jest na etapie przygotowywania kampanii oraz śledzenia ich wyników.
CRM dla dewelopera a analiza wyników
Skuteczny marketing nieruchomości wymaga śledzenia i analizowania wyników poszczególnych działań. Marketing to proces dynamiczny, wymagający dostosowywania się do aktualnych trendów oraz zmian, jakie wprowadza konkurencja. CRM dla dewelopera zbiera dane w raportach dotyczących działań marketingowych i sprzedażowych. Dodatkowo voxCRM umożliwia integrację z programami do analizy danych i tworzenia dashboardów np. Power BI.
Optymalizacja i automatyzacja marketingu nieruchomości pozwala zmniejszyć koszty i zwiększyć efektywność. Budowanie i wzmacnianie wizerunku marki oraz efektywny marketing przekładają się na większy zyski firmy deweloperskiej.
Fot. Shutterstock.