Jak stworzyć kurs online i zacząć zarabiać na swojej wiedzy? Odpowiada ekspert kursów online Magdalena Pawłowska
Kursy online są doskonałym sposobem na dzielenie się swoją wiedzą z innymi, budowanie autorytetu marki, a także, a może przede wszystkim, zarabianie pieniędzy. Jak stworzyć skuteczny i atrakcyjny kurs online? Tego dowiesz się z naszego artykułu.
Jak zaplanować i przygotować treści do kursu online?
Przygotowanie kompleksowego i przydatnego kursu, który będzie cieszyć się dużym zainteresowaniem, wymaga sporo czasu i energii. By nieco ułatwić sobie sprawę, warto podstępować według poniższych zasad.
- Na początek wybierz temat, który pozwoli ci zaprezentować swoją ekspercką wiedzę, a następnie określ cel kursu. Jego przyszli uczestnicy nie powinni mieć wątpliwości, z czym mają do czynienia i czego się nauczą, jeśli zdecydują się go zakupić.
- Kolejny krok to określenie grupy docelowej, czyli zdefiniowanie swojego idealnego klienta. Właściwie określony odbiorca to już połowa sukcesu. Jeśli kurs pomoże kupującemu rozwiązać problem, z którym się boryka, wesprze go w zdobyciu wiedzy, której bezskutecznie szukał lub też pomoże nauczyć się czegoś szybciej i skuteczniej, zyskasz lojalnego klienta.
- Wybierz format swojego kursu. Sposób, w jaki zaplanujesz swój kurs, w dużej mierze będzie decydować o tym, jak będziesz go promować i sprzedawać.
- Przygotuj interesujący materiał edukacyjny, który będzie łatwy do zrozumienia dla uczestników kursu. Możesz postawić na zeszyty ćwiczeń, treść, film lub prezentację multimedialną. Zadbaj o podział na moduły i lekcje.
- Wybierz zewnętrzną platformę typu Udemy, za pośrednictwem której rozpoczniesz sprzedaż swojego pierwszego kursu.
Jak wybrać odpowiednią platformę do tworzenia kursów online?
Aby wybrać odpowiednią platformę do tworzenia kursów, trzeba zastanowić się, jakiego rodzaju treści będzie zawierał kurs online. Następnie należy określić, jakie funkcje są potrzebne do tworzenia i udostępniania kursu. Jeśli planujesz udostępniać materiały wideo, upewnij się, że wybrana przez ciebie platforma oferuje odpowiednie narzędzia do ich przechowywania i udostępniania. Kolejnym ważnym czynnikiem jest to, czy platforma oferuje możliwość uczenia się w sposób interaktywny – czy zawiera narzędzia do tworzenia quizów lub ćwiczeń interaktywnych. Ostatnim ważnym czynnikiem jest możliwość monitorowania postępów studentów i dostarczania raportów dotyczących ich osiągnięć. Warto również zapoznać się z opinią innych uczestników na temat danej platformy.
Chcąc sprzedać kurs online…skorzystaj z kursu online
Decydując się na tworzenie i sprzedaż kursów, warto również skorzystać z pomocy specjalistów, którzy przeprowadzą cię krok po kroku przez proces planowania kursu online i kampanię sprzedażową. Jedną z takich osób jest twórczyni kampanii WOW, ekspert nr 1 kursów online w Polsce, autorka bestsellerowej książki „Jedna kampania do wolności” Magdalena Pawłowska.