Duża popularność pracy hybrydowej oraz zdalnej wymusiła na managerach usprawnienie komunikacji wewnętrznej w firmach. Chociaż PR wewnętrzny nie jest nową dziedziną w sferze zarządzania biznesem, to właśnie teraz nabiera szczególnego znaczenia – a im bardziej złożone i wieloetapowe procesy biznesowe, tym wewnętrzna komunikacja musi być lepsza, by praca przebiegała sprawnie i zgodnie z zakładanymi celami. Jak usprawnić komunikację wewnętrzną w firmie?
PR wewnętrzny w firmie – narzędzia, które usprawniają komunikację
Rozwój technologii pozwala w wielu branżach pracować zdalnie – z domu i z każdego miejsca na ziemi. Warto więc technologię wykorzystać do sprawnego zarządzania komunikacją między pracownikami i działami. Intranet to narzędzie, z którego korzystają przede wszystkim korporacje i duże firmy. Wewnętrzna siec to źródło nie tylko dokumentów pracowniczych, planów urlopowych i miejsce, gdzie składa się wnioski o urlop, ale również swoista tablica ogłoszeń, która odpowiednio zarządzana może być znakomitym narzędziem integracji.
W prowadzeniu komunikacji wewnętrznej na odpowiednim poziomie pomagają także inne systemy – np. zaawansowane systemy CRM, których funkcjonalności znacząco przekraczają te, które znamy z uniwersalnych CRM-ów. Znakomity przykład stanowią systemy CRM dla deweloperów – oprogramowanie dla branży o specyficznych potrzebach. Taki system służy nie tylko do komunikacji z klientem, ale również do komunikacji wewnętrznej w firmie. Jest to możliwe dzięki licznym funkcjom i dostępnym w systemie informacjom, które skracają dystans między pracownikami i działami, ułatwiając przekaz informacji między osobami, które współuczestniczą w obsłudze procesów biznesowych.
Nowe technologie, w tym multifunkcjonalne oprogramowania, pozwalają usprawnić komunikację wewnętrzną w firmie. Jest to szczególnie ważne, gdy w firmie obowiązuje zdalny bądź hybrydowy system pracy, jednak wykorzystywanie podobnych rozwiązań przynosi korzyści wszystkim firmom.
Fot. Shutterstock.