Przygotowanie prezentacji multimedialnej jest procesem, który wymaga wiele zaangażowania. Odpowiednie opracowanie wkładu merytorycznego to tylko jeden z istotnych aspektów. W biznesie równie ważne jest, aby informacje zostały zaprezentowane w odpowiedni, estetyczny i czytelny sposób. Jak to osiągnąć?
Prezentacje multimedialne, czyli technika w biznesie
Korzystanie z nowoczesnych technologii jest obecnie naturalną rzeczą. Komputery, dostępne oprogramowanie czy inne dodatkowe akcesoria pozwalają przygotowywać multimedialne prezentacje, będące uzupełnieniem spotkania biznesowego, konferencji czy szkolenia. Przygotowanie wizualnego materiału to doskonałe rozwiązanie dla osób, które są wzrokowcami, co zwiększa zasięg i możliwości dotarcia z wiedzą do każdego ze słuchaczy.
Obecnie wiele firm, ale także m.in. wykładowców na uczelniach wyższych chętnie i często korzysta z możliwości, jakie dają prezentacje multimedialne. Wiele osób udostępnia je także, jako źródło wiedzy w późniejszym okresie (np. podczas nauki do egzaminu czy jako materiały wprowadzające nowego pracownika w obowiązki na stanowisku pracy). Jednocześnie w dobie cyfryzacji i rozwoju technologii przygotowywanie prezentacji jest pewną sztuką. Nie wystarczy zamieścić dane na slajdach, ważna jest również ogólna koncepcja wizualizacji, jej spójność, dopasowanie odpowiednich efektów dodatkowych, jak chociaż znane wejście slajdu czy pojawianie się kolejnych elementów po określonym przez prelegenta czasie. Te detale sprawiają, że wykonanie dobrej, zarówno merytorycznie, jak i estetycznie prezentacji, jest zadaniem czasochłonnym, a w wielu sytuacjach wymaga odpowiedniej wiedzy i znajomości oprogramowania.
Szkolenia z tworzenia prezentacji multimedialnych w odpowiedzi na oczekiwania rynku
Niektóre firmy, w których prezentacje wykonywane są sporadycznie, a raz przygotowane materiały wykorzystywane są w dłuższym aspekcie czasu decyduje się na powierzenie zadania podmiotom zewnętrznym. Jest to dobre rozwiązanie, gdyż w większości możliwe jest wówczas dostosowanie także projektu graficznego, zawierającego np. elementy identyfikujące markę. W ten sposób osiągnąć można dodatkowy cel, jakim jest budowanie widoczności firmy w szerszym gronie odbiorców.
Jednak zlecanie licznych prezentacji nie zawsze może być aż tak korzystne. Wówczas dobrym rozwiązaniem może być przeszkolenie jednego lub kilku pracowników, którym powierzone zostaną zadania przygotowywanie niezbędnych materiałów. Dobrym rozwiązaniem, jednocześnie oszczędzającym czas niezbędny do opanowania odpowiednich programów, jest skorzystanie z oferty szkoleniowej profesjonalistów. Szkolenia z tworzenia prezentacji to specjalne kursy, podczas których poznać można zalety wykorzystania elementów multimedialnych, jak również nauczyć się obsługi w dalszym ciągu najpopularniejszego programu PowerPoint. Mimo iż jest on dostępny w pakiecie Office od wielu lat, to nie każdy potrafi w pełni wykorzystywać jego możliwości. Podczas szkoleń są one prezentowane i omawiane, aby nie sprawiały trudności podczas praktycznego korzystania z programu.
Artykuł powstał we współpracy z re-prezentacja.pl.